Kort i retur

Av og til hender det at HMS-kort vi sender i posten, kommer i retur til oss. Her forklarer vi hva som skjer i slike tilfeller, og hva du kan gjøre for å unngå det.
Det er ulike årsaker til at HMS-kort kommer i retur, for eksempel:
- – Firmanavn mangler på postkassen
- – Feil eller ufullstendig adresse er oppgitt
- – Mottaker er ukjent på adressen
Når et kort kommer i retur, tar vi alltid kontakt med deg på e-post. Du får da mulighet til å oppgi en ny eller oppdatert adresse via statussiden for bestillingen din. Vi sender kortet på nytt – helt uten ekstra kostnad for deg.
Hva hvis adressen var riktig?
Dersom du mener at adressen som ble brukt var korrekt, kan du be oss om sporing av forsendelsen. Vi hjelper gjerne med å finne ut hva som kan ha skjedd.
Kortet kommer i retur igjen?
Skulle kortet komme i retur en gang til, vil vi uansett sende det med sporing ved tredje utsendelse. På den måten kan vi sammen sikre at kortet kommer trygt frem.
Hvordan unngå at kortet kommer i retur
Etter du har bestilt HMS-kort, mottar du e-post med lenke til statussiden. Vi anbefaler at du går til statussiden og dobbelsjekker at adressen kortet skal sendes til er riktig. Hvis den ikke er riktig, er det mulig å endre den.
I tillegg er det viktig å være oppmerksom på at firmanavn må være merket på postkassen. Mange velger å få sendt HMS-kort direkte hjem til privatadressen sin. Det er ikke sikkert at firmanavn står på postkassen man har hjemme, og da kan det være vanskelig for Posten å vite hvor brevet skal leveres. Husk derfor å sjekke at firmanavn er synlig på adressen du har valgt å få kortet levert til.
Har du spørsmål eller trenger hjelp med adressen din? Ta kontakt med oss – vi er her for å hjelpe.